jueves, 28 de julio de 2011

III ULTRAMARATON BENEFICO FUNDACION RESPIRALIA

La Fundación RESPIRALIA nos ha facilitado toda la documentación del III ULTRAMARATON BENEFICO POR EQUIPOS a favor de la FIBROSIS QUISTICA.


Os adjunto toda la información:



1. MISSIÓ, VISIÓ I VALORS
La Fundació Respiralia és una entitat sense ànim de lucre que té com a missió la
millora de la qualitat de vida dels nins i joves amb fibrosi quística i la divulgació del
coneixement de la malaltia a tota la societat. Amb la visió d’arribar a ser un
referent a nivell nacional i internacional per a les famílies i entitats que tinguin
algun tipus de relació amb la fibrosi quística, treballem amb valors com la
transparència en la gestió, la recerca de l’excel·lència i innovació en els serveis
assistencials que oferim, la formació continuada dels nostres professionals i la
integració d’aquests nins i joves amb fibrosi quística dins la societat.

2. EXPERIÈNCIA EN EL SECTOR
La Fundació Respiralia es va crear el febrer de 2006, gràcies a la gran tasca duta
a terme per l’Associació Balear de Fibrosi Quística (ABFQ) des de 1989 i a l’interès
del Col·legi Oficial de Fisioterapeutes de Balears (COFIB). Amb els membres de la
Junta Directiva de l’ABFQ i amb el seu fisioterapeuta més antic en representació
del COFIB, es formà el Patronat de la Fundació Respiralia, la qual cosa indica que,
encara que l’entitat acabés de nàixer, l’equip humà que la forma tenia l’experiència
necessària per a dur a terme els projectes que es plantejarien des d’un principi. Així
doncs, la construcció d’un centre per nins i joves amb fibrosi quística pioner a
Espanya i la producció d’un documental sobre fibrosi quística, varen ser els dos
projectes més ambiciosos impulsats per una entitat privada de FQ. Al 2008,
després de la seva presentació a les principals ciutats d’Espanya, el documental es
presentà a Nova York, gràcies a la invitació de la Fundació Gabarrón. Aquell mateix
any, el nou centre obria les portes a tot aquest col·lectiu, no tan sols a nivell insular
sinó estatal. Respecte a l’organització d’esdeveniments, la nostra experiència ve
avalada per esdeveniments com la Volta a Formentera nedant contra la Fibrosi
Quística, actualment a la seva onzena edició, els Corre Milles contra la Fibrosi
Quística, la I Ultra Marató benèfica contra la Fibrosi Quística en solitari, la II Ultra
Marató benèfica contra la FQ per equips i per relleus, etc.

3. BREU EXPLICACIÓ DE LA FIBROSI QUÍSTICA
És una malaltia genètica greu i incurable avui dia. Afecta a tots aquells òrgans
que produeixen secrecions, principalment el respiratori, el digestiu i el reproductor.
La seva incidència és variable depenent de la situació geogràfica. Segons els darrers
estudis, a Balears 1 de cada 6.200 nascuts vius té fibrosi quística. A nivell mundial,
aquesta és la malaltia genètica greu més freqüent a la raça blanca caucasiana.
Actualment el tractament es bassa en els antibiòtics, la presa d’enzims pancreàtics,
una bona nutrició i la fisioteràpia respiratòria. La Fundació Respiralia ha introduït
un nou element en el tractament: la preparació física individualitzada. Aquest
programa està donant uns resultats excel·lents, la qual cosa ha provocat que la
resta d’Associacions enviïn als seus professionals a la Fundació per a veure el seu
funcionament.

4. RESPIRALIA 2011 “III ULTRA MARATÓ BENÈFICA CONTRA LA FIBROSI QUÍSTICA”
a. Concepte: Carrera solidària de 80 quilòmetres en un màxim de 5 hores
sense ànim competitiu per equips i per relleus. Es pretén mobilitzar a la
gent de Mallorca, tant als que corren habitualment carreres de competició
com als que no hi han participat mai i, per tant, no estan avesats a llargues
distàncies. L’objectiu de cada equip serà completar la distància, sense
importar la rapidesa amb la que ho facin. Els nins també tindran una carrera
de 1 quilòmetre aproximadament a l’igual que les persones amb
discapacitat.
b. Objectius:
i. Aprofitant la missió de la Fundació Respiralia, l’organització d’aquest
esdeveniment té com a objectiu principal la de donar a conèixer la
malaltia i recaptar fons suficients per a poder oferir els serveis que
fins que arribà la crisi eren principalment finançats per les
administracions públiques i que, per desgràcia, ara no ho són.
ii. Integració de les persones amb discapacitat mitjançant l’esport
iii. Sensibilització dels nins i joves en temes socials mitjançant una
targeta solidària que els permetrà ajudar a persones necessitades
amb el seu esforç
iv. Mobilització ciutadana per a temes d’interès social
c. Data prevista: Diumenge dia 25 de setembre de 2011. L’horari serà entre
les 10 i les 15 hores.
d. Recorregut: Circuit tancat de 5 quilòmetres amb sortida al Camí de
S’Escollera direcció Passeig Marítim, Portitxol (altura cantó amb Manuel
Azaña), gir de 180º per arribar fins a la cantonada amb Avda. Argentina, gir
de 180º per tornar al Camí de S’Escollera on serà el final del recorregut
(s’adjunta imatge).
e. Nombre de participants: Després de l’experiència de l’edició del 2010 amb
una participació de 400 corredors i 50 nins, aspirem a reunir a 700
corredors i 100 nins.
f. Activitats paral·leles: Volem posar un castell inflable, un futbet per a nins i
un cadafal a l’aparcament del Camí de S’Escollera
g. Durada de l’esdeveniment: El temps màxim per a recórrer la distància de
80 quilòmetres serà de 5 hores. El control de temps es durà amb l’ajuda de
l’empresa Élite Chip (chips per a cada corredor) de la següent manera:
i. Equips formats per corredors federats: Una vegada ells saben el
temps que habitualment empren per recórrer una determinada
distància, se’ls farà córrer amb intervals de temps que assegurin que
no es passaran de les 5 hores.
ii. Equips formats per corredors no federats: S’estimarà un temps de
10 minuts per quilòmetre, la qual cosa equival a un caminar ràpid.
En aquest cas els corredors sortiran de 3 en 3 ò de 4 en quatre
perquè puguin fer la distància dins les 5 hores de marge.
h. Logística: Es comptarà amb ambulàncies segons el Decret que regula
l’organització d’esdeveniments esportius, voluntaris suficients per a una
bona organització (actualment la Fundació compte amb un equip de 50
voluntaris), avituallament i control de temps. Es disposaran generadors per
alimentar totes les infraestructures sol·licitades. (castell inflable, equips de
so, ordenadors de control de temps, etc.). Es disposarà de 4 banys químics
pels corredors i de punts d’avituallament on es serviran begudes i fruita.
i. Mesures de seguretat: La Policia Local de Palma posarà un nombre
d’agents que, sumat als agents de l’Autoritat Portuària, permetran que el
tràfic rodat no interfereixi amb els corredors i espectadors de la Ultra
Marató. D’altra banda, es posaran tanques per delimitar el recorregut entre
l’Avinguda Argentina i el carrer del Real Club Nàutic de Palma per facilitar
l’accés als socis del Club per un dels carrils del Passeig Marítim. Per tant, en
aquest tram els corredors aniran entre la mitjana del Passeig Marítim i la
tanca habilitada. Entre el carrer del Club Nàutic i la cantonada amb les
Avingudes, les corredors i els espectadors gaudiran de tota la banda de mar
del Passeig Marítim. Entre la cantonada de les Avingudes i l’entrada al
Portitxol, es posaran tanques perquè els corredors vagin pel carril de la
dreta, deixant la resta pel tràfic rodat.
j. Infraestructura:
i. Arc de sortida i arribada: S’instal·larà a la meitat del Camí de
S’Escollera
ii. Taules de lliurament i devolució de chips de control de temps. Es
disposaran 4 taules a 5 metres de distància de l’arc de sortida i
arribada (direcció Passeig Marítim).
iii. Taules d’avituallament: Es disposaran les taules al final del Camí de
S’Escollera (pròxim al Passeig Marítim)
iv. Taula de control de temps: Es situarà el més pròxim a l’arc de sortida
i arribada amb una carpa d’uns 4 x 4 metres.
v. Zona d’oci: Es situarà a la zona d’aparcament del Camí de S’Escollera
i tindrà un castell inflable, un futbet per a nins i un cadafal
vi. Banys químics: Es situaran 4 banys químics a la zona d’aparcament
del Camí de S’Escollera
vii. Guarda roba: Carpa situada al costat de les taules de lliurament de
dorsals
viii. Poals de fems: Situats a la zona d’oci i al costat de les taules
d’avituallament
k. Assegurança: Tots els participants estaran coberts per una assegurança
d’accidents i l’esdeveniment per una assegurança de Responsabilitat Civil
que té la Fundació Respiralia per a les activitats que realitza per aconseguir
els seus fins fundacionals

Mapa del recorrido


1 comentario:

  1. Amic meu, l´any pasat la varem disfrutar, enguany tornarem a fer equips.

    ResponderEliminar